maandag 8 januari 2018

Voorlopige aanslag belastingdienst

Ik ontving een mailtje. Op MijnOverheid stonden 2 berichten over voorlopige aanslagen van de belastingdienst. Voordat ik ze opende vloekte ik eventjes: helemaal vergeten dat ik die een jaar geleden ook kreeg. Ik heb vorig jaar op de voorlopige aanslag voor 2017 een heleboel geld betaald aan de belastingdienst!
In totaal 586 euro.

Au! Moet dat nu weer?
Maar nee, dat hoeft dit jaar niet, ik krijg geen voorlopige aanslag omdat ik dit jaar mijn AOW in gaat. Daarom kan de belastingdienst niet bepalen wat de hoogte zou moeten zijn van de voorlopige aanslag. Dus geen voorlopige aanslag voor mij!

Ik vind het prima, ik hoef voorlopig nog niet te betalen en ik zie volgend jaar in maart/april wel hoe veel ik dan mag moet betalen.

Wat wel prettig is van die 586 euro die ik vorig jaar in februari betaald heb, is dat ik waarschijnlijk bij de definitieve aanslag dit jaar minder hoef te betalen.

7 opmerkingen:

  1. Je bent in december jarig en je krijgt pas vanaf ergens in december je AOW, raar dat de belastingdienst niet bij benadering een voorlopige aanslag kan sturen. Zo'n aanslag is niet definitief, dus ik denk: kan prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Zuinigaan wij hebben ook zo een brief gekregen.
    Ik was eerst in paniek want ik dacht dan word het in 2019
    een flinke aanslag.
    Want je loopt altijd een jaar achter met de belastingdienst.
    Maar als je minder inkomen gaat krijgen zal de aanslag vanzelf minder worden.
    Volgens mij is het verstandigste voor ons om niets te doen en volgend jaar maar afwachten.
    wat denk jij wat we het verstandigs kunnen doen.
    Ik heb ook op mijn naam voor een heel jaar algemene heffingskorting maar daar moet ik dan ook wat terugbetalen denk ik want ik heb daar 3 maanden geen recht op.
    En dat bedrag word van 22 zoveel naar 1150 volgens mij.
    Dus dat word veel minder ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zure zunige zunigaan, met je kunstgebit en inlegkruizen. Ik heb slecht nieuws voor u, alles wordt duurder. Dus succes met uitpluizen van de koopjes en wisselen van energieleverancier, ziektenkostenverzekering, kikkererwten, makrelen en pleepapier.

    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit slaat weer nergens op. Kennelijk wordt jij blij van zulke reacties.

      Verwijderen
    2. Zeker een rare reactie! Natuurlijk wordt alles duurder, dat is eigen aan de inflatie. Er zijn zelden dingen die goedkoper worden.
      Dat neemt niet weg dat het goed is om uit te zoeken wat de beste, duurzame en milieubewuste keuze is. En toevallig vind ik het leuk om daarover te schrijven. Als je mijn blog niet interessant vindt, dan lees je hier toch niet?

      Mona, misschien heb je zelf een kunstgebit, maar ik heb er nog lang niet eentje. Tot nog toe zijn meer dan de helft van mijn tanden en kiezen volledig gaaf, geen reden voor een kunstgebit.

      Verwijderen
    3. Mona van die rare toetjes?
      Hieruit blijkt maar weer hoe al die kunstmatige zoetstoffen slecht zijn voor het hele lijf, inclusief hersenen.

      Het zal wel om een puber gaan, die tijdelijk niet bij geenstijl of dumpert terecht kan en nu een andere hobby zoekt.

      Verwijderen
  4. Let er wel op om volgend jaar tijdig aangifte te doen. Als je tijdig aangifte doet en de belastingdienst volgt je aangifte hoef je geen rente te betalen. Dien je je aangifte te laat in, dan wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.